Projekt modernizacji linii kolejowej E30 ETAP II, ODCINEK BIELWAW DOLNA – HORKA. Budowa mostu przez Nysę Łużycką
Nazwa projektu:
Projekt modernizacji linii kolejowej E30 ETAP II, odcinek BIELAWA DOLNA – HORKA. Budowa mostu przez Nysę Łużycką.
Inwestor:
PKP Polskie Koleje Państwowe S.A.
Lokalizacja:
Most przez Nysę Łużycką w ciągu linii kolejowej E30.
Etapy projektu:
Koncepcja programowo – przestrzenna.
Data opracowania dokumentacji:
Sierpień 2008r. do chwili obecnej.
Rozwiązania projektowe
Zaprojektowano 3 warianty konstrukcji nośnej obiektu pod 2 tory, o identycznym układzie podpór i rozpiętościach toretycznych przęseł: 24,50+24,00+2*35,00+24,50, różniące się rodzajem konstrukcji:
- Wariant nr 1. Przęsło stalowe skrzynkowe z użebrowaną płytą ortotropwą
- Wariant nr 2. Przęsło stalowe skrzynkowe zespolone z żelbetową płytą pomostową
- Wariant nr 3. Przęsło betonowe sprężone o przekroju skrzynkowym. Do dalszego opracowania został wybrany wariant nr 3.
Długość całkowita konstrukcji 143m, długość całkowita obiektu , ze skrzydłami wynosi 158m. Wszyskie rozwiązania przewidują konstrukcje nośne oddzielne pod każdy tor.