Budowa drogi łączącej Autostradową Obwodnicę Wrocławia (A8) z portem lotniczym we Wrocławiu – Oś Inkubacji. Obiekty inżynierskie.
Nazwa projektu:
Budowa drogi łączącej Autostradową Obwodnicę Wrocławia (A8) z portem lotniczym we Wrocławiu – Oś Inkubacji. Obiekty inżynierskie.
Inwestor:
Zarząd Dróg i Utrzymania we Wrocławiu.
Lokalizacja:
Teren, na którym zlokalizowano trasę drogową Osi Inkubacji usytuowany jest w południowo-zachodniej części Wrocławia, na terenie Osiedli Muchobór Wielki, Strachowice i Oporów. W strefie projektowanej zlokalizowane są ulice: Graniczna, Rakietowa, Żwirki i Wigury, Gagarina, Kunickiego i Mokronoska.
Etapy projektu
Projekt koncepcyjny (wiadukt w ciągu AOW i wiadukt nad Trasą Czeską)
Projekt budowlany
Materiały przetargowe
Data opracowania dokumentacji:
2007-2008
Dane techniczne:
Droga klasy G o przekrojach 2*2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu).
Obiekty inżynierskie – nośność wg PN-85/S-10030 – klasa obciążeń A.
Rozwiązania projektowe
Na projektowanej drodze Osi Inkubacji usytuowane są następujące obiekty inżynierskie:
Wiadukt w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia nad Osią Inkubacji – obiekt nie zostanie wybudowany.
Wiadukt w ciągu Osi Inkubacji nad linią kolejową nr274 Wrocław – Jelenia Góra – Zgorzelec. Pod każdą nitkę Osi Inkubacji zaprojektowano dwie niezależne konstrukcje nośne zespolone, stalowo-betonowe o schemacie statycznym belki ciągłej trójprzęsłowej. Konstrukcję nośną wiaduktu stanowią dwa stalowe dźwigary skrzynkowe. Żelbetowa płyta pomostowa wykonana jest w technologii monolitycznej. Długość całkowita wiaduktu wynosi 121m.
Wiadukt w ciągu nitki wschodniej Osi Inkubacji nad Trasą Czeską. Konstrukcję stanowi płya żelbetowa o schemacie statycznym belki ciągłej czteroprzęsłowej. Obiekt w łuku poziomym. Długość całkowita obiektu wynosi 123m.
Trzy przepusty konstrukcji rurowej, wykonane z rury stalowej, galwanizowanej, spiralnie karbowanej, zabezpieczonej powłoka polimerową. Światła przepustów odpowiednio:
Ø2800mm,
Ø3000mm,
rura owalna 2*2970*2000mm.