Budowa mostu kolejowego w km 81.192 linii 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów.
Nazwa projektu:
Budowa mostu kolejowego w km 81.192 linii 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów.
Inwestor:
PKP Oddział Mostowy w Oleśnicy.
Lokalizacja:
Siechnice k/Wrocławia.
Etapy projektu
Projekt budowlany
Projekt wykonawczy
Materiały przetargowe
Data opracowania dokumentacji:
1997/1998
Dane techniczne:
Obciążenie zgodnie z PN-S-10030:1985. Obiekty mostowe. Obciążenia dla klasy obciążeń k=+2.
Rozwiązania projektowe
W wyniku powodzi w 1997r. nastąpiło zniszczenie (katastrofa budowlana) istniejącego mostu kolejowego w km 81.192 linii 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów. Dla jak najszybszego przewrócenie ruchu kolejowego opracowano projekt i wybudowano most tymczasowy. Następnym etapem było opracowanie projektu mostu docelowego i jego budowa.
Zaprojektowano obiekt w zakresie podpór dla dwóch torów (perspektywiczna możliwość budowy toru nr1) z konstrukcją nośną przęsła w torze istniejącym (nr2).
Przyczółki posadowione zostały na wielkośrednicowych palach żelbetowych, zwieńczonych żelbetowymi oczepami, uzbrojonymi w ścianki żwirowe i skrzydła. Oczepy przewidziano jako ławy podłożyskowe wspólne (ciągłe) dla obu torów. Pale w rzędach czołowych (od strony cieku) zaprojektowano jako ukośne.
Konstrukcja nośna przęsła, kratownica stalowa, spawana posiada schemat statyczny przęsła wolnopodpartego, o rozpiętości teoretycznej 44m. Jazda dołem na podsypce.
Kratownica o kształcie trapezowym, jest kratownicą krzyżulcową (bezwieszakową - brak słupków), o dolnym pasie sztywnym i zamkniętą górą tężnikiem wiatrowym. Pasy dolny i górny - skrzynkowe, użebrowane. Krzyżulce podporowe - skrzynkowe, pozostałe o przekroju dwuteowym.
Jezdnia w formie zamkniętego koryta balastowego, posiada ciągłe podłużnice korytkowe i poprzecznice o pasach górnych połączonych w jednym poziomie z blachą jezdni. Przekrój podporowy kratownicy wzmocniony został sztywną ramą portalową.
Styki montażowe jezdni, pasów dźwigara głównego oraz krzyżulców podporowych - spawane, styki montażowe pozostałych krzyżulców i tężnika wiatrowego - na śruby sprężające.